S
2020 – 2021 Trakya Üniversitesi Kırkpınar Spor Bilimleri Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Anketi Kısa Değerlendirme
2020-2021 yılı Bahar döneminin sonunda öğrencilerin fakültemize yönelik genel bakışını, Covid-19 salgını sırasında yaşadığı temel sorunları ve Fakülte eğitimine yönelik genel taleplerini anlamak için memnuniyet anketi yapılmıştır. Bu anketin sonucuna göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. Tüm akademik, idari personelimize ve öğrencilerimize duyurulur. Haziran 2021 tarihinde tamamlanan anketin sonuçlarına yönelik kısa değerlendirme aşağıdaki şekildedir:
Anket sonuçlarına yönelik kısa değerlendirme
Ankete katılım oranı: Ankete toplam 1366 fakülte öğrencisinden 288 kişi katılmıştır. Katılım oranı %24’dür. Katılım oranı düşük olmasına rağmen, anketin gönüllülük esasına bağlı olarak yaptırılması cevapların güvenilirliğini arttırdığı düşünülmektedir.
Ne katılıyorum ne katılmıyorum cevaplarının çoğunluğu: Anketi dolduran öğrencilerin %64’ünün üniversite hayatının tamamını veya büyük bölümünü uzaktan eğitim ile geçirmiş 1. Sınıflar ve 2. Sınıflar olması birçok öğrencinin anket cevaplarına kararsız olduklarını gösteren ‘Ne katılıyorum ne de katılmıyorum’ cevaplarını vermelerine sebep olmuştur. Öğrenciler eğitim, fiziksel imkanlar gibi durumlarda cevap verememiştir. Bunda uzaktan eğitimin nasıl tam olarak bir üniversite eğitimi alanı olarak görülemediği/değerlendirilemediği sonucuna da varılabilir.
Genel memnuniyet ve okula devam etme motivasyonu: Fakültede verilen eğitim – öğretim konusunda öğrencilerin % 63,4’ü aldıkları eğitimden memnun olduğunu ifade etmiştir. Bu yüzde düşük olarak ifade edilebilir. Benzer şekilde, okulda eğitim almaya devam etme motivasyonu yüksek ve çok yüksek olan öğrencilerin toplam yüzdesi %53’tür. Önümüzdeki süreçte bu düşüklüğün sebeplerini anlama ve iyileştirme yapılması planlanmaktadır.
Öğrencinin sorumlulukları, derse katılım ve çalışmanın sorumluluklarına yerine getirmedeki etkisi: Ankete katılan öğrencilerin yaklaşık %80’i eğitim – öğretime yönelik sorumluluklarını yerine getirdiklerini, derslere katılım konusunda da düzenlilik gösterdiğini ifade etmektedir. Bu konuda karşılaştırma yapabilmek için öğretim elemanlarının görüşlerinin alınmasına ihtiyaç olduğu düşünülmektedir. Ankete katılan öğrencilerin %45’i ayrıca bir işte çalıştıklarını ve çalışmanın sorumluluklarını yerine getirmelerine olumsuz etki ettiğini belirtmektedir.
Fiziksel alanların temizliği: 1. Sınıf öğrencilerinin hiç ; 2. Sınıf öğrencilerinin ise yalnızca bir dönem okulda yüz yüze eğitim almasına rağmen fakülte alanlarının temizliğine yönelik memnuniyetlerinin düşük olduğunu görüyoruz. Fiziksel alanların (tuvalet, derslikler) temizliği konusunda tüm katılımcıların memnuniyet oranı yalnızca %36,6’dır.
Öğrencilerin görüş ve talepleri: Öğrenci görüşlerinin alındığı son soruya verilen cevaplar ve öğrenci talepleri aşağıdaki başlıklarda yoğunlaşmaktadır:
- Eğitim – öğretim kalitesinin
- Eğitim – öğretim yöntemlerinin geliştirilmesine yönelik talep
- İdari personel ile iletişimin geliştirilmesi
- Tesislere daha kolay erişim
- Fakülte hijyen koşullarının iyileştirilmesi